mandag 28. mars 2011

Kjøkkenet - Vi har fått vann!



Etter å ha brukt pappservise og plastbestikk i lengre tid, var det deilig å høre lyden av rennende vann på kjøkkenet i dag, så nå kan vi endelig få vasket opp på kjøkkenet igjen.

Men vi fikk ikke vann uten en god dose drama...

Rørleggeren kom tidlig i dag morges, som avtalt, og monterte raskt det nye armaturet (som jeg forøvrig synes er veldig stilig!) Men da han kom til avløpssystemet begynte han straks å klø seg i hodet, dette forsto han ikke noe av i det hele tatt, og ikke fulgte det med noen monteringsanvisning heller.

Hvis noen skulle lure: Ja, vinduskarmene skal males hvite

Tror det skal bli kjekt med uttrekkbar tut
Kjøkkenbutikken var ikke åpen så tidlig, så jeg ringte hovedkontoret i Danmark, og en hyggelig dame mailet meg straks bilder av hvordan rørene skulle monteres. Dessverre viste det seg at de rørene vi hadde fått ikke liknet de på bildet i det hele tatt.

Etter hvert fikk jeg tak i de fra kjøkkenbutikken her i byen, og de mailet meg nye bilder, som heller ikke liknet på rørene som vi hadde her. Jeg begynte etter hvert å bli ganske frustrert da jeg så for meg store pengesedler med vinger flakse ut av vinduet, det er ikke noe gøy å betale en rørlegger i dyre dommer for å ikke gjøre noe! Heldigvis var det litt tæl i rørleggeren som fikk overtalt kjøkkenmannen til å kjøre hjem til meg for å ta en kikk!

Da han kom var vi plutselig tre stykker som sto og klødde oss i hodet, for her var det tydeligvis noe som var riv ruskende galt med det vi hadde fått. Heldigvis hadde kjøkkenmannen tatt med flere rør-sett, og det ble noe bedre med de, men det viste seg at heller ikke disse løste problemet 100%.


Grohe Minta armatur

Til slutt kjørte rørleggeren til sin butikk og hentet nye rør og vannlås, og etter svært mye om og men, og etter mange timer og mange store pengesedler har vi nå endelig både vann og avløp. Heldigvis var kjøkkenmannen ganske ydmyk da han så problemet, og han sa at han skulle være med på spleiselaget...

Omsider ble jeg ganske så fornøyd, tross mye drama!

Underlimt vask, både fint og lett å rengjøre

Vil du lese mer om kjøkkenet eller se flere kjøkkenbilder? Her er resten av blogg-innleggenen om kjøkkenet:

3 kommentarer:

  1. Tenker rørleggeren var fornøyd jeg :P

    Sjelden alt går som planlagt, selv om du var veldig uheldig her. Sprekt av kjøkkenleverandøren å ta turen, det må jeg si.. ikke mange som ville gjort det.

    Underlimt kum er så FINT! :) Det koster, men det gjør jammen lekkasjer og vedlikehold på gammel og sprukken silikon også.

    Hilsen Kristian

    SvarSlett
  2. He-he, rørleggeren visualiserte nok de samme pengesedlene, bare at de fløy ned i hans lomme og ikke ut vinduet:-)

    God service fra butikken, og han sendte meg en mail senere på dagen og bekreftet at de ville betale ekstraregningen, så alt i alt ble jeg til slutt ganske fornøyd.

    Hilsen Ann Kristin

    SvarSlett
  3. Veldig fin armatur :)
    Og flott at kjøkkenmannen tok regningen! Skulle nesten bare mangle, men slikt er jo dessverre ikke en selvfølge.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...