torsdag 31. mars 2011

Mannen og Fruen og det Store Fargevalget

Mens jeg kan være litt vågal når det gjelder interiør, så er Mannen litt mer traust. Det blir spennende å se om vi til slutt blir enige om fargen vi skal ha bak kjøkkenbenken.

Jeg snek meg til å male et lite prøvestrøk med en ganske vill gulfarge i går (Olive Branch 1 fra Flügger), mens Mannen sto med ryggen til, og da han snudde seg rundt og oppdaget hva jeg holdt på med var det første han sa: "Herregud, det likner jo på et toalett fra 70-tallet, det skal ekstremt mye til for at du skal klare å overbevise meg om at det der er fint!"

Fargeprøven er ganske gammel, jeg forelsket meg i den hos fargehandleren for lenge siden, og kjøpte med meg en liten prøveboks i påvente at at jeg skulle finne det perfekte stedet for den. Så langt har boksen blitt stående i skapet, men endelig ser det ut til at jeg kan ha funnet det rette stedet for den!

Etter å ha vist ham at vi faktisk har den samme fargen i et maleri vi har hengende i stua, ble han litt mildere til sinns, og det hjalp også å skru av det skarpe lyset fra arbeidslampa, samt å se fargen fra litt avstand, så det kan se ut til at han har kommet litt på gli...

Maleri av Hanne Juul, prøveboksen likner på det gule feltet til høyre for det høyeste sorte dyret.
Jeg sitter i lunsjen på jobb og skriver dette innlegget, så jeg får ikke lagt inn bilder av prøvestrøket, men det kommer senere!

- Hilsen Ann Kristin -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...