fredag 11. mars 2011

New York City - The Metropolitan Museum of Art


Edgar Degas, The Fourteen-Year-Old Dancer, ca 1880


Akkurat nå er jeg litt motivert for en liten ferie, og sitter og drømmer meg tilbake til New York. Håper jeg får til en tur dit igjen snart!

Metropolitan Museum of Art er et utrolig stort og spennende museum, hvor man kan gå og gå og gå i timesvis uten å bli lei.

Nydelige detaljer på denne lille bronse-jenta
 Jeg er egentlig mest glad i litt mer moderne kunst, men det er ikke til å stikke under en stol at det finnes mye fantastisk vakker eldre kunst også!! Her er bilder av et par av mine favoritter fra museet.

Gustav Klimt, Mäda Primavesi, 1912.
Skulle gjerne hatt denne på veggen min!

Ha en strålende helg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...