tirsdag 19. april 2011

Belysning på badet

Jeg synes ikke det er så lett å velge belysning, og vanligvis bruker vi rommet litt før vi går til innkjøp av lamper. Jeg føler det da blir litt lettere å se hva slags behov man har for belysning. Spisestua har vært uten lampe siden vi flyttet inn for 1 1/2 år siden, det er kanskje på tide å kjøpe en lampe eller to der nå...

Vi fikk hjelp av interiørarkitekten til å velge belysning til badet, så når han kom med sine gode forslag fant vi ut at vi skulle gå for de!

Dessverre viste det seg at elektrikeren syntes det var en dårlig idé å montere lampene det var meningen vi skulle ha i dusjen. Han syntes vi burde ha LED-lampee der, og etter å ha lett lenge bestemte vi oss for å gå for Individual IP44som er kjøpt hos EL-produkter.

De gir litt dårlig lys når jeg ligger og leser i badekaret (jeg kompenserer med levende lys i steden!), men jeg synes ellers at designet passer forholdsvis bra til resten av badet (selv om den opprinnelige lampen var enda litt stiligere).

Våtsonen har fått tre lamper

Dusjhode fra Axor Starck X, LED-lampe fra EL-produkter


Individual IP44 fra EL-produkter


Ved toalettet har vi en lampe fra Svenske Rydens. Det er veldig deilig at lampen kan dimmes ned når man har barn som stadig vekk må på toalettet midt på natta.

Toalett fra italienske Catalano, lampe fra svenske Rydens

Delux 1 fra Rydens

Ved vaskene har vi plassert to kraftige lamper som også er fra Rydens. Disse går på samme kurs som den ved toalettet, mens lampene i dusjene har sin egen kurs.

Vasker fra Catalano, Armaturer heter Axor Uno2, Lamper fra Rydens
Kraftig lampe fra Svenske Rydens

Jeg er ennå ikke helt sikker på hva slags belysning vi skal gå for på det nye kjøkkenet, men jeg begynner å nærme meg å ta en beslutning nå. Må bare tenke bitte litte grann til...

Ha en fabelaktig fin kveld! Nå skal jeg se påskekrim igjen. Jeg likte Thorne i går, håper dagens episode er like bra!


- Hilsen Ann Kristin -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...