lørdag 16. april 2011

Middagen som ikke finnes

Populær barnemiddag

Gullgutten: "Mamma, hva er det vi har til middag?"
Jeg (tenker raskt og kommer på et navn på retten): "Fiskepinner og grønnsaker."
Gullgutten: "Er det en middag som ikke finnes?"
Jeg: "Ja, den har vi aldri laget før."
Gullgutten: "Det var veldig bra at du kom på å lage den!"
Jeg: "Var den god?"
Gullgutten: "Den var kjempe, kjempe, kjempegod!"
Gulljenta: "Den var superdupergod!"

Begge ungene spiser opp alt på tallerkenene, og er strålende fornøyde med den kulinariske opplevelsen!

Fiskepinner, tomater, gulrøtter, agurk og avocado

Det er ikke alltid de er like begeistret over et måltid (det er litt kjedelig når jeg har brukt timer på å lage et måltid, og de sier "æsj" med en gang de setter seg), men noen ganger er det enkle også det beste.

I dag spiste ungene middag rett før barne-tv, og så skal jeg og Mannen spise reker når ungene er i seng.

Retten var rask å lage, fargerik, sunn og tydeligvis veldig god, og så populær at de ville ta bilde av den og printe ut, slik at vi ville huske hvordan det skulle se ut neste gang.

Og drikken til maten:
Vann med isbiter. Har man isbiter i huset, er det ikke alltid nødvendig med brus, selv på en lørdag.

Vann med isbiter
Nå sitter de med hendene langt nede i godteposene sine og ser på "Rottatouille"...


Ha en fin lørdagskveld!

- Hilsen Ann Kristin -


-

1 kommentar:

  1. Herlig!
    God lørdag til dere også!
    Klemmer herfra =)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...