lørdag 28. mai 2011

Vårt nummer 2-hus i skikkelig retro-stil

Vi er så heldige at vi disponerer et lite hus nummer 2. Det ble bygd på 70-tallet, og har vært i familiens eie siden da. Interiøret er nesten ikke endret siden det ble bygd, så nå har det blitt skikkelig moderne igjen!

Her er noen smakebiter fra interiøret:

Tapeten på kjøkkenet
Fra badet
Stua er oransje
Fra et soverom
Detalj fra kjøkkenet
På grunn av en del slitasje, samt en liten vannskade, har noen av gulvene blitt skiftet ut, men vi har forsøkt å beholde 70-talls-stilen.

Møblene er av litt mer ymse slag. Vi burde kanskje har tilbrakt mer tid på loppemarkeder slik at vi kunne skaffet noen flere brune/oransje/grønne møbler, men foreløpig har hus nummer 1 kommet litt høyere opp på prioriteringslista. Men det er aldri for sent å gjøre noe med det.

Får bare håpe retro-stilen holder seg moderne en stund til nå...

Her er kjøkkenet!
Bord og stoler er nok litt mer 80-talls enn 70-talls
Her er hele huset, som har en god blanding av diverse stiler:-)
Huset er forholdsvis lite, men det trenger også lite vedlikehold, noe som passer oss utmerket! Det er veldig rimelig i drift, og ikke trenger vi å reise langt når vi skal benytte det heller!

Har du en eller annet slags form for hus nummer 2?

Ha en fortsatt fin helg!

- Hilsen Ann Kristin -

7 kommentarer:

  1. Hihi, fint hus nr 2 :)
    Når jeg tenker meg om så har jeg nok et lignende hus å loftet hos pappa. Kanskje jeg bare skal hente det og gi slipp på hyttedrømmen :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. *hihi*
    Heeeeelt herlig! Nydelige lille hus nr 2*smile*

    ..trodde først det var et ordentlig hus...*hihi* Så måtte virkelig trekke på smilebåndet da jeg så litt lenger ned*smile*

    God helg til deg og dine*smile*

    SvarSlett
  3. Minimenina: Å hente det gamle huset er mye billigere enn å kjøpe en hytte!

    Lidyll: Jeg var litt usikker på om jeg fikk de første bildene til å se realistiske ut, men jeg skjønner at jeg gjorde det:-D Fint jeg fikk noen til å smile:-)

    Huset var litt sånn stygg-retro da jeg var liten jente på 80-tallet, men nå har det blitt stilig-retro! Glad jeg kom på at det sto på loftet til mamma og pappa og støvet ned, snuppa mi på 3 1/2 setter veldig stor pris på at vi har fått det i stua vår.

    Hilsen Ann Kristin

    SvarSlett
  4. He-he, var skikkelig spent på resten av huset da jeg skrollet meg nedover siden... Skikkelig koselig hus :-)

    Hilsen René :-D

    SvarSlett
  5. Anonym: Jasså, du driver og leser bloggen min for å finne ut hva jeg holder på med når du har reist på vift!? Og kjente du ikke igjen interiøret i ditt egen hus?

    Hilsen kona di;-)

    SvarSlett
  6. Stilig dukkehus! Lillesøster i huset har også et dukkehus, men vi har ikke innredet det. Det fikk jeg pluselig veldig lyst å gjøre! (Det får sette seg på lista over "ting å gjøre" :)

    Synes bloggen din er flott, har bladd litt i den. Legger meg til som følger. Klem Tonje

    SvarSlett
  7. Vi drømmer;
    Viss farfar og farmor kunne gjort seg om til "tommeliten".....skulle vi sovet i dukkehuset til Sigrid

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...