lørdag 18. juni 2011

Kjøkken-status

Etter at det ble mulig å buke det nye kjøkkenet, så gikk oppussings-piffen ut av oss, og nå er det lenge siden vi har gjort noe der.

Men til uka kommer omsider glassmesteren for å montere glasset som skal over kjøkkenbenken, og før han kommer må vi male et siste strøk på veggen + få opp de siste listene. Vi er alltid flinkere til å jobbe under press!

Her er noen bilder jeg har vist tidligere, både fra nytt og gammelt kjøkken. Jeg synes det er så gøy å se på gamle bilder, kontrasten gjør at det nye kjøkkenet føles ekstra fint:-)
Før
- Et lite, mørkt og usannsynlig upraktisk kjøkken
Før
- 80-tallsfliser som så ut som de var slengt opp på veggen

Nesten ferdig
- Deilig med laaang kjøkkenbenk, masse skuffer og en kjøkkenventilator som virker!

Nesten ferdig
Kjøleskap og fryseskap inne på kjøkkenet er luksus!

Nesten ferdig
- Det sennepsgule prøvestrøket over komfyren forsvinner i kveld.
Det vil si, det var det som var planen helt til jeg havnet i sofaen med en laptop på fanget,
og Mannen havnet i sofaen med en fjernkontroll i hånda..
Kanskje i morgen tidlig?
Vi har tenkt masse på hvilken farge vi skal ha på endeveggen over komfyren, og vi (i hvert fall jeg) hadde lyst på en vegg i en knallfarge, men til slutt bestilte vi en glassplate som er hvitfoliert på baksiden.

Hovedgrunnen til at vi valgte hvit farge er at vi tror stikkontaktene som er på veggen ville bli et ekstra stort blikkfang når veggen har en knallfarge. Aller helst skulle jeg ønske vi slapp å ha stikkontakter midt på veggen, men det var litt for komplisert å flytte de allerede eksisterende strømpunktene til et annet sted.

Så i steden for å male veggen i en knallfarge, er jeg nå på jakt etter noe stæsj jeg kan henge på veggen som gir masse liv til det ellers ganske så hvite kjøkkenet!

Nye bilder kommer når glasset, og etter hvert også stæsj, er på plass!!

Ha en fin lørdagskveld!

Hilsen Ann Kristin

PS! Jeg har foreløpig ikke fått noe nytt tantebarn, men vi venter i spenning...

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...