torsdag 18. august 2011

1. skoledag og bursdag

1. skoledag er stort! - Både for førsteklassingen selv og for foreldrene.
 
- Og tydeligvis også for bestemødre. Jeg fikk en sms fra mamma i dag morges der hun ønsket lykke til med første skoledag til Gullgutten. Et kvarter senere fikk jeg ny melding der hun omsider husket å gratulere meg med dagen også, hun hadde visst vært litt opptatt med å tenke på førsteklassingen!
 
Endelig var det lov å bruke den nye sekken!

Så i dag ble nok min bursdag litt underordnet, det var viktigere ting som skjedde i familien!

Vi er veldig glade for at Gullgutten begynte på SFO for et par uker siden. Siden han kom fra en barnehage et stykke fra skolen, så kjenner han ikke så mange der. Men siden han har vært en del på SFO, har han allerede fått seg nye venner der, så da føles det litt tryggere å begynne på skolen. 

Her om dagen kom han hjem fra SFO og sa: "Mamma, i dag har jeg fått en ny bestevenn på SFO!". "Hva heter han?" spurte jeg, og han svarte: "Det vet jeg ikke." Det er viktigere ting med bestevenner enn navnene deres!

Det var allikevel en alvorlig gutt som gikk på vei til skolen i dag, han var tydelig spent på hva som skulle foregå. Men alt gikk veldig fint, og det var en gutt med et stort smil som gikk hjem igjen etterpå!

- Hilsen Ann Kristin -

1 kommentar:

  1. Lykke til med førsteklassingen - dette blir spennende! Fikk han K eller S som kontaktlærer? Den ene sønnen min går i 5.nå, og de er vel faddere for førteklasse.
    Og gratulerer til deg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...