søndag 28. august 2011

Og det ble lyst og det ble mørkt...

Plutselig har det begynt å bli mørkt om kveldene, og vi oppdaget at det var på tide å fikse belysningen på kjøkkenet. I det gamle kjøkkenet var det montert messingspotter i taket, noe som ikke akkurat passet i det nye kjøkkenet. Ikke bare ble det fullstendig stilkræsj, men de genererte så mye varme at det ble farlig å glemme å lukke de øverste skapdørene, siden spottene var rett over disse.

Da er det kjekt å ha en far som er elektriker! Jeg ønsket meg 4 LED-spotter i børstet stål (inkludet elektriker-arbeidet) til bursdagen min, og jammen fikk jeg det ikke som jeg ønsket!

De gamle messing-spottene er byttet ut med LED-spotter i børstet stål
Vi var ganske spente på hvordan lyset ville bli, og det viste seg at vi ikke hadde noen grunn til å være bekymret. Det har skjedd en liten revolusjon innen LED-teknoligien i det siste, så dette ble bare kjempebra!

Man kan velge om spottene skal lyse rett ned eller på skrå,
så den ene har vi satt til å lyse ned på kjøkkenbenken
Dagen vi skulle feire bursdagen min, fant Mannen ut at vi jo var nødt til å ha lys over kjøkkenbordet også. Det vil si, han fant på det 10 minutter før 25 gjester ramlet inn døra (min mann sin kone syntes dette var usedvanlig dårlig timing!!!) så da jeg kom ned på kjøkkenet etter å ha stæsjet meg klar til selskap, så sto pappa og Mannen på stoler og monterte den runde, superkule glasslampa vår.

Et par minutter senere hørte jeg et smell, og da hadde plutselig lampa fått et stort hull i siden:-( Det viste seg at det ikke var særlig smart å dunke lampa inn i kanten på bordet...

Optica takpendel som er litt trist (og som har en litt trist eier) 
Nå venter vi på ny kuppel til den fine Optica-pendelen vår...

Ha en fin søndagskveld, og en fabelaktig kommende uke!

- Hilsen Ann Kristin


6 kommentarer:

  1. Vi skal også ha LED-spotter:) MAnge folk på visning i dag, eller? Vi er jo spente på de nye naboene..

    SvarSlett
  2. Å nei!! Stakkars deg... Så at de linket til en side med masse enkle diy lamper på svenske innredningsblogger i dag, om du ikke skulle ha råd til en ny skjerm ennå.. ;-)

    SvarSlett
  3. Soverommet i mitt første studentkollektiv hadde en veldig fin plassbygget garderobe, med en veldig farlig takspot plassert akkurat slik som hos dere. Etter to brannalarmer tok jeg av hele døra, hvordan det står til der nå aner jeg ikke :)

    LED er gøy.. og deilig å irritere seg over pærer som går hele tiden!

    SvarSlett
  4. Erhm. Deilig å *ikke* irritere seg over pærer som går hele tiden, altså.

    SvarSlett
  5. Kristian, skjønner godt du tok av døra, jeg ble rimelig stresset av å ha de varme lampene der.

    Veldig digg med LED, de har jo blitt så utrolig bra:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...